torsdag 27 december 2012

Det blir inte alltid som planerat

Om jag inte kommer ur sängen i morgon bitti, utan ligger som en hopskrynklad räka, så vet jag vad det beror på. Nämligen dagens helvetespass runt Nydala. 12 kilometer, som skulle bli behaglig löpning  i gnistrande snö, blev ett helt absurt pass på så gott som oplogade vägar och cykelbanor. Det var snö upp till anklarna i ungefär 10 kilometer (de resterande två var faktiskt plogade...). Det var så tungt att springa att det snabbt blev till någon form av intervallpass. Typ springa 500 meter, dö, springa 500 meter, dö ännu mer, springa 700 meter, nästan spy. När jag hade ungefär två kilometer kvar så tog energin slut helt. Och jag hade ingenting med mig, vare sig snacks, vatten eller pengar (bra planerat...).

Det var tungt. Det var riktigt tungt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar