tisdag 31 december 2013

Summering: 2013

Inför 2013 så satte jag upp ett antal mål (som även syns i kolumnen till höger). Hur gick det då?

Tja, på det stora hela gick det alldeles utmärkt!

Jag sprang Stockholms marathon på 3,58, vilket med bred marginal nådde målet att springa under 4,15. Lite senare under sässongen sprang jag milen under 47 minuter (46:05) och längre en ett marathon (då Axa fjällmarathon är en heeel kilometer längre...). Tiden på halvmarathon nådde nästan ända fram (1,50:28) på Stockholms marathon - men jag sprang ingen egentlig halvmara varför denna tid hänger lite grann i luften.

Mångdmålet, att snitta på minst tre mil i veckan, lyckades också. Totalt blev det nästan 170 mil, fördelat på drygt 140 pass, vilket är ungefär 60 mil mer än förra året.

Och så kom jag i mål på Axa fjällmaraton (yeah!), men någon form av ära i behåll.

Nu ska jag fila på målen inför nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar