torsdag 27 december 2012

Mål: 2013 (del 2)

En del av förra årets mål kvarstår:
- marathon under 4.15
- halvmarathon under 1.50
- springa längre än ett marathon (behöver dock inte vara på tävling).

Och så vill jag gärna slipa till min tid på milen. Ska vi säga...under 47 minuter? Egentligen skulle jag även vilja testa att springa ett snabbt 5 kilometerslopp, men det tror jag inte kommer att bli av.

För att nå målen ska jag fortsätta att öka den totala träningsmängden. I snitt (det vill säga: inklusive alla ofriviliiga avbrott, sjukdomar etc.) så vill jag komma upp i tre mil i veckan. Det innebär att jag en normal vecka ska springa ungefär fyra mil. När snön har smält bort ska jag springa så mycket terräng som möjligt. Och backar! Som komplement till löpningen ska jag (försöka...) släpa mig till gymet en gång i veckan och köra styrka. Det sistnämnda känns, som formuleringarna avslöjar, urtråkigt.

Loppen jag funderar på inför 2013 diskuterar jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar